środa, 8 kwietnia 2015

Mουσακάς- musakas, czyli zapiekanka z ziemniakow, bakłażanów i mięsa

Musakas


 Jest jednym z tradycyjnych dań greckich.  Bardzo smaczny, ale i pracochłonny. No i niestety bardzo kaloryczny. Robi się go na kilka sposób. Chętnych zapraszam do zapoznania się ze sposobem,w jaki ja ostatnio robiłam.





Składniki
 ( ja miałam blaszke o wymiarach 42 x 35 cm )

- 9 -10 dużych ziemniaków
- 700 g mięsa mielonego ( ja zawsze mieszam wolowe z wieprzowym), ale musakas powinien być z samego wołowego)
- 4 bakłażany (minimum)
- przecier pomidorowy- 2- 3 łyżki
- 1 litr beszamelu 
- cebula, oregano, pieprz, sól, liśc laurowy
- ser zołty , okolo 500 g
- olej do smażenia


WYKONANIE

Bakłażany pokroić w plastry grubości około 0,5 cm. Posolić dobrze i zostawić w misce.

Ziemniaki pokroić w plastry, o grubosci ok 0,5 cm. Ja kroiłam wzdłuż, ale równie dobrze mogą być krojone po szerokości ziemniaka.
Smażyc w dużej ilości oleju, jak frytki, do miękkości. Wykladać na papier kuchenny.


Cebule zrumienić w malej ilości tłuszczu, dodać mięso mielone, podsmażyć kilka minut mieszając praktycznie cały czas. Dodac przyprawy, przecier i dusić pod przykryciem - w sumie około 30
minut.
Bakłażany wypłukać, osuszyć papierem i smażyć w dużej ilości tłuszczu. Układać na papierze. Solenie bakłażanów i pozostawienie ich sprawi, że pozbędą się goryczki.

Brytfanke posmarować tłuszczem, posypać bułką tartą i układac na niej ziemniaki. Posypać je stratym serem. Na ziemniaki wykładamy



mięso , posypujemy je serem, a na to 

bakłażany. Zalewamy wszystko gotowym beszamelem wymieszanym z serem. Na wierz również posypujemy sarty ser. 
Całośc wędruje do piekarnika. Temperatura 220- 250, góra i doł na jakieś pół godziny. Jeżeli trzeba, włączyć tylko górę, albo gril, aby nabrał koloru beszamel. 

Kroić dopiero po przestudzeniu, ostrym nożem. ( Ja się śpieszyłam i pokroiłam za gorace, dlatego też lekko mi się kawałek rozjechał:) ).











Zyczę smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz