piątek, 31 stycznia 2014

Rodzaje snów

RODZAJE SNÓW     


Najczęstsze sny to  sny  tuż nad ranem, w płytkim transie, które dość trudno się zapamiętuje.  Mówią przede wszystkim o sprawach codziennych, dziejących się aktualnie, ewentualnie w ciągu najbliższych dni.  W takich snach często występują elementy telepatii, czyli przechwytywania informacji od innych osób, co bardzo utrudnia ich zrozumienie.
Sny w pogłębionym transie są wyraźniejsze, zawierają informacje z dalszej przyszłości lub przeszłości, albo z telepatycznego kontaktu z inną osobą. Niektórzy odczuwają wtedy falowanie, mrowienie lub drganie w niektórych częściach ciała. Im głębszy jest trans tym dalej jesteśmy od tej strefy, gdzie królują przede wszystkim nasze chaotyczne marzenia i dzięki temu łatwiej jest nam zapamiętać je i zrozumieć ich przesłanie. Coraz częstsze przeżywanie takich snów oznacza iż śniący wszedł na wyższy poziom.

Następnym stopniem w tej skali jest pojawienie się snów  świadomych, które mają już związek ze zdolnościami  jasnowidzenia . Niektórzy na tym etapie mają zdolność eksterioryzowania, czyli wychodzenia z ciała fizycznego i nawiązywania kontaktu z istotami z innych wymiarów. Charakterystyczną cechą snów z wysokiego poziomu są wizje, słyszenie głosów, jasnowidzenie. Ostatnią, ale osiągalną przez niewielu fazą jest sfera Sakrum, gdzie sen staje się jawą.
-SNY ZWYKŁE
To te, które przychodzą do nas najczęściej i są najbardziej zagmatwane. Odwiedzają nas wtedy, gdy jesteśmy w płytkim transie.
- SNY SYMBOLICZNE
Przy tłumaczeniu tego typu snów trzeba wziąć pod uwagę wszystkie szczegóły jakie są związane z tym symbolem, a także nastawienie śniącego do tego symbolu, jego osobiste skojarzenia.
- SNY , KTÓRE SIĘ POWTARZAJĄ
Takie sny mają szczególne znaczenie. Najczęściej zapowiadają jakieś ważne wydarzenie, które nastąpi w przyszłości lub stary nierozwiązany problem, który domaga się aby zwrócić na niego uwagę. Sygnalizuje tym samym, iż pozostając w ukryciu szkodzi śniącemu.
- SNY DOSŁOWNE – PROROCZE
Sny takie dotyczą zazwyczaj jednostki, o wiele rzadziej zdarzają się sny przepowiadające wydarzenia na skalę światową.
- MARZENIA SENNE
Nazywamy je również snami życzeniowymi i  w tej kategorii bardzo trudno odgadnąć czy sen spełni się zgodnie z treścią, czy tez spłata nam figla i okaże się, że był to sen z grupy odwrotnych.
- SNY EROTYCZNE
Mogą należeć zarówno do grupy snów symbolicznych, dosłownych jak i odwrotnych. Zazwyczaj jednak obrazują nasze zatajone pragnienia i nie należy oczekiwać ich spełnienia.
-KOSZMARY

Pojawiają się najczęściej u ludzi nerwowych, rozchwianych emocjonalnie, z gonitwą myśli. Powtarzając się zmuszają nas do spojrzenia lękowi w oczy, stawienia mu czoła. Często też to, co uważamy za przerażający koszmar ma zupełnie inne znaczenie w rzeczywistości i po zinterpretowaniu okaże się, że „ nie taki diabeł straszny jak go malują”.  W przypadku takich snów, ich analiza bywa bardzo skuteczną terapią i wpływa uspokajająco na nerwowe reakcje w rzeczywistości.

18 komentarzy:

  1. Pani Krystyno, przeczytałam opis proroczego snu Pani klientki... Porównałam go z moim snem (chyba symboliczno-życzeniowym). Ja odróżnić od siebie poszczególne rodzaje snów? O ile z koszmarami czy snami erotycznymi sprawa jest prosta, to sny prorocze, symboliczne i życzeniowe są-przynajmniej dla mnie- dość trudne do rozróżnienia. Czy jest jakiś sposób na rozszyfrowanie gatunku ;) ? Pozdrawiam, Marta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podstawowa różnica jest taka, że o tym co się wyśnilo nikt wczesniej nie mówił i nie myślał. W śnie tej kobiety, jest motyw nowego domu, który owszem chciała wybudować,ale jeszcze zadnego planu nie miała.Nie myślała też o kolejnych dzieciach. Nie chciała tez być sama i nie chciała być smutna.Tak więc od razu zorientowała się, że to sen proroczy. W snach zyczeniowych wystepują tematy, które cie interesują i zazwyczaj wszystko jest tak jakbys tego pragnęła. Takie sny najłatwiej rozpoznać komuś z boku, kto zna się na snach.Opisz kilka i wyłapie momenty, które mogą mówić o proroctwie, jeżeli są. :)

      Usuń
  2. Troszkę mi się rozjaśniło :) U mnie z tymi snami to jest tak, że rzadko coś mi się NIE śni.Są sny, które zapamiętam do końca życia (wychodzi na to, że miałam 2 sny prorocze-jednym z nich wyśniłam sobie mojego byłego partnera), są też sny pamiętane 5-10 minut po przebudzeniu. Najczęściej mam sny kompletnie irracjonalne, jak przejażdżka na grzbiecie słonia po dnie oceanu :D Natomiast pierwszy sen-koszmar: byłam naprawdę małym dzieckiem, max 5 letnim, kiedy śniło mi się, że lecę przez kosmos. Bez kombinezonu, nawet nie byłam ubrana :) Teraz śmieję się z tego snu, ale do końca życia będę pamiętała lęk, kiedy leciałam w przestrzeń kosmiczną.
    Właściwie każdej nocy mam sny; spiszę te z tego tygodnia i w niedzielę je tu opiszę. Pozdrawiam, Marta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słoń to symbol szczęścia. Woda to uczucia. Dosiadac słonia to tak jakby mieć wymarzonego partnera zyciowego. Stały związek z kimś, kto sprawi, ze będziemy bardzo szczęśliwi. Dodatkowo moze określac meżczyznę duużego fizycznie :). I o spokojnym charakterze. Lot w kosmos mógł byc wspomnieniem duszy, zwłaszcza, ze miałas tylko 5 lat.

      Usuń
  3. Śniło mi się, że byłam w kuchni, myłam garnki bezposrednio pod wodą / woda była błękitna/..tych garnków było duzo, nawet byłam zła że ich tyle jest, pamiętam że w jednym z nich były resztki białego twarogu który usuwałam z garnka który zaczęłam myc.
    Zauważyłam też, że na pólce wyżej w miseczce były zielone pomidory, chciałam je wyrzucic ale usłyszałam czyjś głos aby je zostawic więc ich nie wyrzuciłam.
    Kiedy myłam te garnki w drugim pokoju był mężczyzna i babcia / to była nie moja babcia ale mojego ex męża/ z którą miałam zawsze dobre relacje...więc kiedy tak myłam te garnki coś mówiłam do tego mężczyzny, coś mu opowiadałam i pamietam że użyłam jakiegos wulgarnego wyrazu i zorientowałam sie, że babcia jest w pokoju, przestraszyłam sie ale na szczęscie zajrzałam do pokoju a Ona spała w fotelu ,więc wiedziałam że nie usłyszała tego.

    Koniec snu... :-) Jakbys mogła Krysiu mi pomóc w wolnej chwili w interpretacji to bede bardzo wdzięczna :-*


    Danusia :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuchnia to miejsce związane z naszymi uczuciami. Garnek to symbol macicy, a takze stosunków płciowych, całej ich oprawy, zadowolenia z nich. Myłaś je, czyli oczyszczałaś te sytuację. Zwróć uwagę na to, co ci sie nie podobało. Była za duża ilość do zmywania. To może oznaczac, albo ich nadmiar, który cie krepuje, albo fakt iż nie są takie jakbyś chciała. Ser to symbol smutku i rozczarowania.. To na teraz. A troszke wyzej leżały pomidory.- symbol porządania, namietności, ale tylko wtedy gdy sa czerwone. One jednak były zielone, czyli symbolizowały młodziencze niedojrzałe uczucia. Ktos nie pozwolił ci ich wyrzucić. Znak, ze mogą się rozwinąc, ze bedą potzrebne. I tutaj jest to troche zagadkowe. Może bowiem zapowiadac jakieś nowe uczucie, pojawi się ktoś niedoświadczony, niekoniecznie młody.Nie wiem czy w twoim zyciu, czy w zyciu twego obecnego partnera.Wulgaryzmow uzywamy zazwyczaj, gdy jestesmy z czegoś niezadowoleni. Babcia twojego eks, hmm czyli znowu temat wraca do twojego partnera, pomimo ze to nie jego babcia. Ma jednak zwiazek z przeszłoscią i z czyms milym skoro babcie lubiłas, a ona ciebie. Babcia nie słyszy twoich brzydkich słow, twojej złosci, niezadowolenia. Czyli co? Czyzby partner był troche głuchy na twoje skargi? A może po prostu zatrzymał się w przeszłosci, w waszych poczatkach, gdzie wszystko było super i nie rozumie ze cos sie zmienia i ze trzeba sie tym zając.

      Usuń
    2. Krysiu a co oznacza niebieska woda w której myłam te garnki?

      Usuń
    3. Woda to uczucia. Jezeli jest czysta to dobrze, oznacza, ze bedziesz sie starac oczyscic relacje w czysty sposob, bez uciekania sie do roznych gierek :)

      Usuń
    4. Rozumiem :-) A czy to NOWE uczucie to może równiez oznaczac odnowienie... odświeżenie tych naszych emocji i uczuc które juz nie są takie jak na początku naszego związku?

      Usuń
    5. Jezeli twój partner jest niedoświoadczony, albo młodszy od ciebie, albo wasz związek trwa krótko tzn nie wiecej jak 3 miesiace to tak

      Usuń
    6. Dziekuje pieknie :-)

      pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  4. Witam Krysiu ponownie..mój sen był bardzo krótki ale sugerujac sie sennikami internetowymi to wiecej strachu powstaje w człowieku niż sensu tego co tam opisują...stad prosze o pomoc w zrozumieniu mojego króciutkiego snu..otóż;
    Byłam na jakiejs inprezie, grała muzyka tańczyli ludzie / nie znałam ich/ i w pewnej chwili podszedł do mnie Cygan właściwie porwał mnie do tańca, zaczął mnie obracac wokoło...czułam we snie że nie chciałam z nim tańczyc...
    W drugiej części snu byłam w mieszkaniu, w tym mieszkaniu było bardzo dużo mężczyzn..w pewnej chwili znalazłam się w łazience, w tej łazience był również brat mojego ex męża...stał obok mnie a ja wzięłam do ręki takie białe wiaderko w którym była czysta woda i zaczęłam pic...pozniej to wiaderko odłozyłam na bok.

    Jak znajdziesz Krysiu chwilke czasu to poprosze cie o interpretacje.
    pozdrawiam ciepło
    Danusia :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tanczyc z kims oznacza, że robi się coś pod dyktando czyjeś, (w takt muzyki, którą ktoś gra) i tak jak prowadzi partner w tańcu.Chciałas z nim tańczyć, czyli jesteś gotowa na rozmowy i ustalanie szczegółów, na "poddanie się rytmowi", ale czekasz na jego gest. Łazienka to miejsce zdrowia ogólnie i w pzrenośni jako zdrowy związek. Woda- bez niej nie możn żyć dłuzej niż kilka dni, tak więc ten związek jest ci na tym etapie bardzo potrzebny, nie wyobrażasz sobie zeby go nie było.

      Usuń
    2. Prosze o nieumieszczanie swpoich snów tutaj, bo jest ich ciezko odnaleźć, a pod l tym linkiem

      http://tarot-life-coaching.blogspot.gr/2014/04/interpretacje-waszych-snow.html

      Usuń
    3. Ach, sorry, źle przeczytałam. Piszesz, ze nie chciałaś z nim tańczyć, czyli ze nie odpowiada ci cygańskie życie, gdzie nie ma stałego wspolnego miejsca. Tak przeciez zyją cyganie. Jezeli jestes w zwiąku, który własnie takie zycie cygańskie przypomina, to może najwyższy czas zmienić coś w tym. Woda to podstawa aby pzreżyć, ale człowiek potrzebuje tez innych rzeczy, aby byc szczęśliwy. Tak więc przy okazji zrobiłam dwie interpretacje. Widzicie jak takie jedno słowo zmienić moze treść snu. :) Myślę Danusia, ze najwyższy czas wziąć się za porządki w związku. Albo bedzie coś co dawać ci będzie prawdziwą radośc, albo niech sobie idzie w siną dal. Nie ma sensu się męczyć.

      Usuń
    4. Dokładnie TAK...juz najwyższa pora zrobic porządek w swoim zyciu...zostawic to co nie daje szczęścia i radości...tego kwiatu pół światu... :-))

      Pozdrawiam Krysiu i bardzo dziekuje za pomoc w interpretacji :-***

      Usuń
  5. Dobry wieczór pani Krystyno :) Jeszcze nigdy nie pisałam o moich snach , czasem rozmawiam tylko z moim szwagrem bo on rozumie o czym mówię .Od zawsze mam kolorowe sny i wiele z nich pamiętam doskonale .Mam też przeżycia związane z nie wiem czy to eksterioryzacja czy tylko sny ale świadomie mogłam wywołać w czasie snu unoszenie się wręcz lot nad ziemią zaczynało sie od specyficznego uczucia w okolicach pępka i jakby wypchnięciu się z ciała - latałam nad lasami i w jednym ze snów doleciałam na piękną polanę w lesie , były też przypadki kiedy uciekałam ale mogąc latać zawsze unikałam zagrożenia .Ostatnio skupiałam się żeby we śnie wyjść z ciała i dotrzeć do sufitu no i stało się ale nie jestem pewna czy to nie sen , były też wrażenia słuchowe - trzaskanie drzwiami i oknem - które notabene zamknęłam bezcieleśnie -czułam klamkę .Trudno mi tu opisać wszystkie ale mam wiele takich doświadczeń włącznie z wyczuwaniem czyjejś obecności - czasem przerażającej czasem bardzo pozytywnej .jestem rybką z urodzenia i od zawsze z tym lataniem we śnie - pamiętam dużo z wczesnego dzieciństwa - latanie też :) Proszę o odniesienie się - czy to rzeczywiście wychodzenie z ciała czy też tylko sny ?
    Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :). Wygląda na to, że rzeczywiście opuszczasz ciało i wędrujesz gdzie chcesz.Przyjemnych i bezpiecznych podróży zycze :) I oczywiście spokojnych powrotów :) Pozdrawiam

      Usuń